Profid kiidavad, kliendid naudivad

Kes kas või korra elus Tradehouse juuksetoodete riiulite vahel jalutanud, teab kindlasti Inebryat. Või Alter Ego Italyt. Kes korra proovinud, tuleb tagasi ja ostab veel. Mis on nende “Made in Italy” märgisega brändide fenomen ja milline on see tootja, kes nende menukate brändide taga seisab?
Me räägime kontsernist Pettenon Cosmetics, mis on üle 70 aasta olnud üks tähtsamaid Itaalia päritolu ettevõtteid, mis on spetsialiseerunud professionaalsetele juukse- ja nahahooldustoodetele. Tooteportfelli kuulub üle kümne profikosmeetikabrändi ning aasta jooksul valmib üle 80 miljoni toote, mis jõuavad viiele kontinendile 99 riiki. Milline mõtte- ja tegutsemisviis kontserni sel teekonnal saadab?
“Meie eesmärk on luua ilu esteetiliselt ja jätkusuutlikult, valmistades kosmeetikatooteid, mis toovad nende kasutajates esile parima. Meie südameasi on edendada säästva arengu strateegiat, mis on konkreetne majanduslike, sotsiaalsete ja keskkonda hoidvate tegevuste tulemus,” ütleb Pettenon Cosmeticsi korporatiivse kommunikatsiooni juht Marta F. Maniero.
20 aastat Tradehouse’is
Itaalia ilukontsern on olnud Tradehouse’i üks pikaajalisemaid koostööpartnereid – nende ajalugu ulatub ligi 20 aasta taha. Pettenoni tooted moodustavad Tradehouse’i tooteportfellis märkimisväärse osa ning on siin ühed müüdumad. Põhjuseid pole vaja pikalt otsida. “Sellised brändid nagu Inebrya, Alter Ego Italy ja Be Hair on meie klientide seas armastatud ja tuntuks saanud just professionaalsete ja kvaliteetsete omaduste poolest. Toodetel olev kvaliteedimärgis “Made in Italy” iseloomustab kõrget standardit töö ja materjalide kvaliteedis,” märgib Pettenoni kaubamärkide tootejuht Iris Herman.
Tradehouse’I iluriiulitelt leiab sadade brändide tooteid. Mis muudab Pettenon Cosmeticsi brändid omasarnaste seas eriliseks? Herman tõstab ennekõike esile toodete variatiivsust, rikkalikku ja mitmekülgset valikut.
“Inebrya on tuntuks saanud toodete sobiliku hinna ja kvaliteedi suhte poolest. Lisaks suudavad Inebrya värvid katta 100% halli. Alter Ego Italy on Pettenoni premium-juuksehooldusbränd, mille toodete variatiivsus pakub juuksuritele juuste värvimiseks efektiivseid lahendusi. Be Hairi tootevalikust paistavad silma kiirvärvid, millel on 12minutiline mõjuaeg. Byoteal on hinnatud depilatsioonivahad professionaalidele. Nook on võitnud südameid ökoloogilisest mõtteviisist inspireeritud toodetega. Dear Beard jällegi suudab pakkuda kõike, mida üks barber-salong tööks vajab,” võtab Herman brändide tugevused kokku.
Üks suurematest Pettenoni brändide plussidest on tootejuhi sõnul tasakaal toodete kvaliteedis ja hinnas. “Ja teine edu saladus on suutlikkus tulla üha kiiremini arenevas ilumaailmas alati vastu klientide vajadustele, pakkudes neile pidevalt uusi ja innovaatilisi tooteid,” sõnab Herman.
Brändidel Inebrya, Alter Ego Italy ja Be Hair on Eestis pikaajalised kliedid, kes on neid juba aastaid usaldanud. “Müügitulemustest on näha, et Pettenoni tooteid ostvate klientide hulk kasvab iga aastaga, » sõnab Herman. Seejuures menukamad on juuksevärvid. Juuksehooldustoodetest toob Herman tõeliste hittidena välja kollasust vähendava juuksemaski Inebrya Blondesse No-Yellow Mask, taastava šampooni Inebrya Ice Cream Daily Shampoo ja kuumakaitsesprei Alter Ego Italy Hasty Hi-T Security.
Usk teadusesse ja innovatsiooni
Selleks, et vastata turu vajadustele ja tarbihate nõudmistele, lähtub Pettenon Cosmetics tootesarju luues teadusuuringute tulemustest, tooraine kvaliteedist ja toimest ning teeb pidevat uurimistööd tootmisviiside kohta. “Meie kontserni kolm teadus- ja arenduslaborit osalevad innovatsiooniprojektides ning teevad koostööd idufirmade ja ülikoolidega, võttes sealjuures arvesse jätkusuutlikkuse printsiipi ning leides tasakaalu kvaliteedi, kulude, time ja ohutuse vahel,” ütleb Marta F. Maniero.
Iris Hermani sõnul on Pettenon suutnud aastate kestel tagada toodete kõrge kvaliteedi ja hea kättesaadavuse, mis on kasvatanud klientide usaldust. “Meie profiklientidele on oluline, et nad saavad olla kindlad igapäevatöös kasutatavatele toodetele, millega pakkuda klientidele parimat. Eriti kiidavad meie kliendid juuksevärve, mis annavad juustele sära, läiget ja katavad halli. Samuti sisaldavad värvid orgaanilisi õlisid ja on kulumiskindlad.”
Kõige sagedamini tullakse Pettenoni brändide tooteid otsima Tallinna Peterburi tee poodi. Hiljaaegu loodi kaubamärkide suure menu tõttu esinduslik väljapanek kaupluse teisele korrusele, kus iga brändi tootevalik on rikkalikult esile tõstetud. “See lahendus sobib just hulgikliendile, kes tuleb poodi igapäevatöö tarbeks tooteid soetama,” sõnab Herman. Sealt leiab Inebrya, Alter Ego Italy, Be Hairi ja Nooki valiku.
Seisab säästva arengu eest
Juba aastaid on Pettenon Cosmetics pühendunud säästvale arengule, vähendanud uuenduslike tootmislahendustega mõju keskkonnale algatanud ühiskondlikke tegevusi. Selles vallas on ta jõudnud ka märkimisväärsete verstapostideni.
2021. aasta juunis sai Pettenonist vastutustundlik ettevõte, 2022. juulis avaldas ta esimese säästva arengu aruande ning septembris sai San Martino di Lupari tehas süsinikuneutraalseks. Kogu kontsernis ollakse veendunud, et praeguse aja üks suuremaid trende, aga ka tarbija ootusi ja nõudlusi on võimalikult väikese keskkonnamõjuga tooted. “Seetõttu töötame pidevalt välja uusi loodusliku ja biolaguneva päritoluga koostisaineid sisaldavaid valemeid ning võtame kasutusele pakendid, mille koostises on vähem plasti, ja eelistame taaskasutatud plasti,” ütleb Maniero.
Kuidas on ettevõte aga tulnud toime viimaste aastate globaalsete väljakutsetega? “Mõistagi on koroona pingestanud iga riigi majandustaristut, tabades mõnda sektorit tugevamini kui teisi. Samas andis see tõuke mõnd protsessi kiirendada,” sõnab Maniero. “Mõelge kas või digitaliseerimisele, mis pole muutnud ainult meie elu, vaid ka seda, kuidas äri tehakse. E-kaubandus on plahvatuslikult kasvanud ning need, kes pole suutnud sellega kiiresti, on keerulises olukorras. Praegu on see üks kanalitest, millele enim keskenduda.”
Mida toob tulevik? Pettenon Cosmeticsi kindel sound on olla üha rohelisem ja säästlikum ettevõte. “Oleme tõepoolest veendunud, et jätkusuutlikkus ei ole trend, vaid vajadus elus ja konkurentsis püsida,” sõnab Maniero.