Tallinn Fashion Week Brand no.8

Kevadisel Tallinn Fashion Week'il oli Tradehouse'il suur rõõm teha koostööd jumestaja Ave Rüüteliga, kes vastutas Brand no. 8 jumestuse eest. Uurisime, kuidas Ave on jõudnud jumestaja tööni ning millised on hetkel moelavadel domineerivad trendid.
Kuidas tekkis Sul huvi jumestuskunsti vastu?
Minu huvi jumestuskunsti vastu sai alguse üsna noores eas – olin umbes 10-aastane, kui märkasin Viljandis ühes väikeses poes 6-värvilist lauvärvipaletti. Kõige eredamalt on mul sellest meeles üks kaunis türkiissinine toon, mis mind täielikult lummas.
Näitasin paletti kohe ka emale, kes tuli minuga seda tillukest meiginurka uudistama. Tema entusiasm ja julgustus inspireerisid mind esimest korda dekoratiivkosmeetikat katsetama. Mäletan hästi, kuidas ma hiljem kodus neid värve vaimustusega imetlesin ja esialgu vaid omaette katsetasin.
Aja jooksul kadus mul aga pelgus meiki ka väljaspool kodu kanda. Mu esimene julge samm oli just seesama türkiissinine lauvärv, millega ma 6. klassi lõpuaktusele läksin.
Mis sind kõige rohkem inspireerib meigikunstis?
Mind inspireerib kõige rohkem see, et iga inimene, kes minu jumestustooli istub, on ainulaadne. Igaühel on erinev iseloom, näojooned ja isikupära, mis võimaldab mul iga kord luua midagi uut ja kordumatut.
Sageli küsivad erakliendid minult, kuidas ma oskan just neile sobivad värvitoonid valida. Tegelikult on see midagi, mida ma lihtsalt tunnetan – juba esimesest pilgust tekib mul visioon, mis võiks konkreetse inimese puhul kõige paremini toimida. Kui kliendil pole kindlaid eelistusi, lasen end juhatada oma sisetundel ja loovusel, et tuua esile tema loomulik ilu.
Oled suur mineraalkosmeetika pooldaja ja kasutasid Tallinn Fashion Weekil Jane Iredale jumestustooteid. Kas oled ka varem Jane Iredale tooteid kasutanud? Milline on mulje ja mis meeldib sulle kõige rohkem selle brändi juures?
Olen tõesti igapäevaselt suur mineraalkosmeetika pooldaja, sest minu kogemuse põhjal tagab see kauakestva püsivuse ja laseb nahal paremini hingata. Samuti aitab mineraalkosmeetika säilitada naha nooruslikkuse ega kogune kortsukestesse. Minu huvi mineraalkosmeetika vastu tekkis tegelikult praktilisest vajadusest – mingil hetkel hakkasid mu silmad tavakosmeetika lauvärvidele tundlikult reageerima, põhjustades vesistamist ja ebamugavustunnet. Mineraalkosmeetika puhul seda muret pole, mistõttu hakkasingi seda eelistama.
Jane Iredale toodetega olin varem kokku puutunud vaid vähesel määral, kuid Tallinn Fashion Weekil neid katsetades avaldasid need mulle muljet. Eriti meeldis mulle Dream Tint Tinted Moisturizer, millega sain loomuliku, värske ja ühtlase meigipõhja. Samuti jäid mulle silma 6-Well Eye Shadow Kit lauvärvipaletid – kasutasime kahte tooni: 69 Naturally Matte, millega rõhutasime silmakoobast ja lisasime sügavust ning 70 Naturally Glam, mis andis liikuvale lauosale kauni pronksja sära.
Mis mulle selle brändi juures kõige rohkem meeldib, on toodete kerge pealekandmine ja hajutamine. Olgu tegu kreemjate või puuderjate toodetega, kõik sulandub nahale ühtlaselt ja jätab sellele kerge, mugava tunde.
Milline on su lemmik meigitrend praegu?
Minu lemmik meigitrend on hetkel see kuidas kogu jumestuse tegemise suund on läinud järjest rohkem loomulikkuse poole. Trendikas on hooldada oma näonahka ja kasutada õrna katvusega tooteid ja seda on minu arust väga ilus vaadata, kuidas inimesed end oma nahas hästi tunnevad.
Kui palju ettevalmistust nõuab ühe moeetenduse jumestus?
Moeetenduse jumestuse ettevalmistus algab suhtlusest disaineriga, tema visiooni kuulamisest ja vajadusel omapoolsete soovituste pakkumistest. Kui disaineriga on soovid paika pandud, siis tuleb järgmiseks edastada kogu info oma meigitiimile, et nad teaksid teha vajalikke ettevalmistusi. Läbi tuleb mõelda vajalikud jumestustooted (samuti kas kogu varustus on juba olemas või tuleks midagi juurde muretseda). Väga hea kui on kaasas ka välja prinditud moodboard või inspiratsiooni pildid telefonis, mida jumestust tehes eeskujuks võtta.
Kui palju vabadust on jumestajatel vs kui palju määravad disainerid meigi?
Minu kogemuse põhjal annavad disainerid enamasti üldise idee või moodboard’i, mille põhjal arutleme, kuidas seda kõige paremini teostada. Tihti küsitakse ka jumestustrendide kohta – kas tasuks mõnda praegust suunda järgida või jääda oma algse visiooni juurde.
Mina soovitan disaineritel tavaliselt oma algsetest mõtetest kinni hoida, sest see on osa nende loo jutustamisest. Samas saan mina jumestajana kohandada meigi vastavalt modelli näojoontele ning valida värvid just tema alatoonile sobivalt, et lõpptulemus oleks nii harmooniline kui ka efektne.
Kas moelava meigitooted erinevad igapäevaseks kasutamiseks mõeldud toodetest?
Minu kogemuse põhjal suuremat erinevust ei ole – samu tooteid, mida kasutan moelaval, saan kasutada ka igapäevases jumestuses. Ainus märgatav vahe on selles, et moelava jumestuses kasutan vahel tugevamat puudrit, et tagada meigi püsivus ereda lavavalguse all.
Peamine erinevus seisneb pigem värvitoonides ja intensiivsuses – moelaval kantakse tooteid julgemalt ja kontrastsemalt, samas kui igapäevases meigis jääb tulemus pehmem ja loomulikum.
Kas oled sel aastal märganud mõnda erilist meigisuunda laval?
Üks trend, mis mulle sel aastal laval silma jäi, on täisjumestus ilma ripsmetušita. See on tegelikult varasemateski moeshow'des kasutusel olnud, kuid viimasel ajal on see leidnud tee ka igapäevasesse jumestusse. Laval mõjub see julge ja värske lahendusena, tuues esile ülejäänud meigi puhtuse ja detailsuse.
Samas usun, et paljud meist ei ole valmis ripsmetušist täielikult loobuma, eriti igapäevases meigis. Kui soovid trendi katsetada, aga ilma ripsmetušita silmameik tundub liiga paljas, võiks musta asemel proovida tumepruuni ripsmetušši. See annab pilgule pehmema ja loomulikuma ilme, säilitades samas ripsmete kauni rõhutuse. Nii saad trendi omamoodi integreerida ilma oma lemmiktootest loobumata.
Mis on kõige põnevam osa töötamisest TFW backstages?
Ärevus, et kõikide modellide jumestused on vaja kindlaks ajaks valmis jõuda.
Kas on olnud ka ootamatuid olukordi backstages? Kuidas nendega toime tulla?
Jah, ootamatuid olukordi on backstages kindlasti ette tulnud! Üks meeldejäävamaid juhtumeid oli moeshowl, kus infovahetuse segaduse tõttu polnud disaineril oma modellide jaoks jumestustiimi. (Tavaliselt leiab iga disainer oma show jaoks sobiliku jumestaja ise, kuid varasematel aegadel on selles osas olnud erinevaid lahendusi, mistõttu oli sellise olukorra tekkimine täiesti mõistetav.)
Õnneks lahenes situatsioon kiiresti – ürituselt leiti mõned tuttavad, kogenud jumestajad, kes said appi tulla. Minagi panustasin omalt poolt, jagades oma meigitooteid ja vabu pintsleid, mida parasjagu ei kasutanud. Lõpuks said kõik modellid õigeaegselt valmis ja lavale minekuks sättida. Väljaspool backstage’i ei oleks keegi arugi saanud, et midagi ootamatut oli juhtunud!
Kui peaksid valima ainult kolm jumestustoodet millega peaksid Fashion Weekil jumestusi tehes hakkama saama, siis mis need oleks?
Jumestuskreem, kulmupliiats ja huulepulk (sest seda saaks vajadusel kasutada ka põsepunana) 😉
Mida soovitaksid noortele jumestajatele, kes soovivad moemaailmas läbi lüüa?
Usun, et moemaailmas on oluline mitte ainult osata teha head tööd, vaid ka silma paista oma isikupärase jumestus stiiliga - seega ole julge, katseta, leia omale südamelähedane stiil ning jää sellele kindlaks.
Tallinn Fashion Week kevad, Brand no.8
Modell: Carolina Bergstein (AL Model Management)

Jumestuses kasutatud tooted Jane Iredalelt:
- huulepliiats Jane Iredale Lip Pencil "Peach"
- huulepulk Jane Iredale ColorLuxe Hydrating Cream Lipstick "Magnolia"
- meigipõhi Jane Iredale Dream Tint® Tinted Moisturizer
- lauvärvid Jane Iredale NEW 6-Well Eye Shadow Kit
Brand no.8 jumestustiimi kuulusid: Mailis Mägi, Merlin Albert, Brit-Marie Ojamaa, Keidi Keerberg, Lissel Anett Leppik